Szczecin: Wymiana zbiornika bezodpływowego na terenie Ośrodka Szkoleniowego Ratownictwa Morskiego Akademii Morskiej w Szczecinie, ul. Dębogórska 7/8 w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 43669 - 2014; data zamieszczenia: 28.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Akademia Morska w Szczecinie , ul. Wały Chrobrego 1/2, 70-500 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4809400, faks 91 4809575.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana zbiornika bezodpływowego na terenie Ośrodka Szkoleniowego Ratownictwa Morskiego Akademii Morskiej w Szczecinie, ul. Dębogórska 7/8 w Szczecinie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z wymianą zbiornika bezodpływowego wraz z przebudowa instalacji kanalizacyjnej zewnętrznej na terenie Ośrodka Szkoleniowego Ratownictwa Morskiego Akademii Morskiej w Szczecinie, ul. Dębogórska 7/8 w Szczecinie. 1.Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem Zamówienia są między innymi: demontaż i utylizacja starego zbiornika bezodpływowego, aktualizacja projektu wykonawczego -zagospodarowanie terenu (w przypadku potrzeby), wymiana gruntu, obniżenie zwierciadła wody gruntowej przy pomocy igłofiltrów, wykonanie ścianek szczelnych wykonanie fundamentów pod zbiornik, dostawa i montaż nowego zbiornika bezodpływowego, renowacja istniejących studzienek rewizyjnych- 2 szt., wykonanie nowej studzienki rewizyjnej- 1 szt., wymiana rurociągów instalacji kanalizacyjnej około 25 mb, obsługa geodezyjna, zapewnienie na potrzeby Zamawiającego jednego kontenera sanitarnego ze zbiornikiem na fekalia oraz schodami (zawierający minimum 2 szt. WC, 2 szt. kabina prysznicowa, umywalki, pisuary) na czas realizacji robót i odbioru tych robót, zapewnienie na potrzeby Zamawiającego 4 szt. przenośnych toalet na czas realizacji robót i odbioru tych robót, wywóz ziemi itp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zał. nr 9 do SIWZ), Projekt budowlano-wykonawczy (zał. nr 11-1 i 11-2 do SIWZ). UWAGA: Wykonawca we własnym zakresie i własnym staraniem dostarczy na plac budowy kontener sanitarny ze zbiornikiem na fekalia oraz schodami (zawierający minimum 2 szt. WC, 2 szt. kabina prysznicowa, umywalki, pisuary) oraz 4 szt. przenośnych toalet na czas realizacji robót i odbioru tych robót. Rodzaj kontenera sanitarnego oraz 4 szt. przenośnych toalet należy uzgodnić z Zamawiającym przed jego dostarczeniem i montażem na placu budowy. Zabrania się korzystania przez Wykonawcę z kontenera sanitarnego i wszystkich przenośnych toalet. Kontener i toalety przenośne będą użytkowane wyłącznie przez Akademię Morską w Szczecinie. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest zapewnić własne zaplecze socjalne. Po stronie Wykonawcy są: a) podłączenie wody i energii elektrycznej do kontenera sanitarnego; Po stronie Zamawiającego są: a) koszt mediów (woda, energia elektryczna) kontenera sanitarnego, b) sprzątanie kontenera sanitarnego i toalet przenośnych. c) koszt wywozu nieczystości; 2.Podane przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia ewentualne nazwy (znaki towarowe mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych.3.Załatwienie wszystkich formalności i poniesienie kosztów związanych z robotami leży po stronie Wykonawcy Robót.4.Wszelkie wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą się nadawać do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.) 5.W zakresie składanej oferty należy uwzględnić, iż przed przekazaniem placu budowy Kierownik budowy sporządzi plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 6.Zamawiający informuje, że istnieje możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej na miejscu. Wykonawcy, którzy są zainteresowani przeprowadzeniem ww. wizji lokalnej w celu zapoznania się z obiektem, zobowiązani są zgłosić chęć uczestniczenia w wizji lokalnej do Działu Inwestycji i Rozwoju w formie pisemnej, lub faksowęj (nr faksu 91 4809 748), lub za pośrednictwem mail na adres: ar@am.szczecin.pl do dnia 10.03.2014r. godz. 10.00. O terminie przeprowadzenia wizji lokalnej Wykonawcy chętni do udziału w niej zostaną poinformowani pisemnie, faksem lub e-mailem.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.61.10.00-6, 45.22.35.00-1, 45.33.23.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 45.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wymagane wadium określono w stosunku do wartości zamówienia i wynosi 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100). 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu na konto Zamawiającego: 16 1240 1864 1111 0000 2205 5615 z dopiskiem na przelewie: Wadium do przetargu nr AR/18/02/2014 - zbiornik OSRM. 2)poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancji bankowych; 4)gwarancji ubezpieczeniowych; 5)poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4.W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed upływem terminu składania ofert. 5.Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy PZP. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające oświadczenie, że zapłaci całą kwotę wadium w przypadku zaistnienia okoliczności, o którym mowa w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Wzór umowy stanowi zał. nr 8 do SIWZ. 2.Strony przewidują możliwość zmiany umowy. Zmiany zawartej umowy mogą nastąpić w formie aneksu, za zgodą Zamawiającego w następujących przypadkach: 1)ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 2)gdy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT. W takim przypadku umowa ulegnie zmianie w zakresie wysokości ceny brutto, 3)wystąpią okoliczności skutkujące potrzebą zmiany terminu realizacji zamówienia takie jak: a)szczególnie niesprzyjające warunki atmosferyczne (np.: ulewy, długotrwałe, ciągłe opady deszczu - powyżej 3 dni kalendarzowych, spadek temperatury poniżej -5oC), lub warunki gruntowe odbiegające w sposób istotny od założeń projektowych spowodują przesunięcie terminu realizacji zadania o liczbę dni, w których zanotowano niesprzyjające warunki atmosferyczne lub warunki gruntowe, b)konieczność wykonania robót dodatkowych, c)gdy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze (zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a więc mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. siły wyższej) i inne zdarzenia, których przyczyny nie leżą po żadnej ze stron umowy, takie jak: nadzwyczajne zjawiska przyrody (między innymi trzęsienia ziemi, powodzie, huragany), zdarzenia wywołane przez człowieka, np. działania wojenne czy gwałtowne rozruchy oraz akty władzy publicznej (fait du prince), którym należy się podporządkować, a także inne niemożliwe do przewidzenia przyczyny techniczne, d)zmiana stanu prawnego w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany terminu, e)opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać innemu Wykonawcy, Podmiotowi działającemu za zgodą Zamawiającego, f)konieczności wykonania napraw zrealizowanych już robót, które uległy uszkodzeniu na skutek niesprzyjających warunków atmosferycznych i nie wynikających z winy Wykonawcy, 4)gdy są korzystne dla Zamawiającego, 5)zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 wzoru umowy związana z koniecznością rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania części zamówienia o wartość wynikającą z kosztorysów będących załącznikami nr 5 do umowy. 3.Strony dopuszczają możliwość zmian w zakresie osoby zdolnej do wykonania przedmiotu umowy na zasadach określonych w § 5 ust. 3-5 umowy bez konieczności sporządzania aneksu. 4. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zamowienia-publiczne.am.szczecin.pl/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Akademia Morska w Szczecinie Dział Inwestycji i Rozwoju ul.Wały Chrobrego 1-2 70-500 Szczecin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2014 godzina 11:00, miejsce: Akademia Morska w Szczecinie Dział Inwestycji i Rozwoju ul.Wały Chrobrego 1-2 70-500 Szczecin.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Nr zamówienia nadany przez Zamawiającego AR/18/02/2014.2.Termin wykonania zamówienia: 45 dni kalendarzowych od dnia przekazania terenu budowy (przewidywany termin przekazania terenu budowy - 19.05.2014 roku).3.Otwarcie ofert nastąpi 18.03.2014 r. w siedzibie Zamawiającego w Dziale Inwestycji i Rozwoju o godz. 11.30. Wszelkie zmiany terminów dokonane przez Zamawiającego do czasu składania ofert wymagają od Wykonawcy aktualizacji zapisów rozdziału XIV SIWZ. 4.Przed podpisaniem umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu ważną polisę OC Wykonawcy na cały okres realizacji zamówienia. Przedkładana polisa musi potwierdzać ubezpieczenie Wykonawcy z tytułu odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą, niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), w tym limit dla jednego zdarzenia (wypadku) nie mniejszy, niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) z zastrzeżeniem, że udział własny (franszyza) w szkodzie nie większy niż 1 000,00 zł (jeden tysiąc złotych 00/100). 5.Wykonawca zobowiązuje się do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (najpóźniej w dniu podpisania umowy) w wysokości 10 % ceny ofertowej brutto. 6.Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedłoży Harmonogram Realizacji Robót uwzględniający wymogi Zamawiającego, co do terminów i zakresu wykonywania robót..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie