|
Ogłoszenie nr 510109205-N-2020
z dnia 22-06-2020 r.
Akademia Morska w Szczecinie: Wykonanie zagospodarowania terenu oraz
przyłączy i instalacji zewnętrznych w branży sanitarnej i elektrycznej,
związanych z budowanym budynkiem przy ul. Dębogórskiej w Szczecinie, w
ramach inwestycji „Centrum Eksploatacji Obiektów Pływających” - etap
II.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub
programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak Nazwa projektu lub programu "Centrum Eksploatacji Obiektów Pływających (CEOP)" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014 - 2020 Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień
Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540334-N-2020 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie
Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Akademia Morska w
Szczecinie, Krajowy numer identyfikacyjny 14512900000000,
ul. Wały Chrobrego 1-2,
70-500 Szczecin, woj.
zachodniopomorskie, państwo Polska, tel.
914 809 400, e-mail bzp@am.szczecin.pl,
faks 914 809 575. Adres strony internetowej (url): www.am.szczecin.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: publiczna uczelnia wyższa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Wykonanie
zagospodarowania terenu oraz przyłączy i instalacji zewnętrznych w branży
sanitarnej i elektrycznej, związanych z budowanym budynkiem przy ul.
Dębogórskiej w Szczecinie, w ramach inwestycji „Centrum Eksploatacji
Obiektów Pływających” - etap II. Numer
referencyjny(jeżeli dotyczy): AR/262- 02/20
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Przedmiotem
zamówienia jest wykonanie zagospodarowania terenu oraz przyłączy i
instalacji zewnętrznych w branży sanitarnej i elektrycznej, związanych z
budowanym budynkiem przy ul. Dębogórskiej w Szczecinie, w ramach
inwestycji „Centrum Eksploatacji Obiektów Pływających” - etap II. W
szczególności w ramach przedmiotu zamówienia do wykonania są następujące
zakresy robót: a. Zewnętrzna instalacja i przyłącze wody: i. Wg projektu z
02.2020 - w tym rozbiórka fragmentu istniejącego wodociągu woD80 przy
zachodniej granicy działki oraz wykonanie odcinków i urządzeń nowych, od
studni wodomierzowej W2.1 (włącznie ze studnią i jej wyposażeniem),
włącznie do: zasilenia budynku CEOP (do zasuwy Z znajdującej się za
punktem W5.1; zasuwa już wykonana), hydrantów HP1, HP2 i HP3 (włącznie z
wykonaniem hydrantów), króciec zaślepiony W7.3, króciec zaślepiony W6.1
oraz podłączenie istniejącej instalacji wody W7.1. ii. Wg projektu z
05.2012 - od włączenia do sieci ulicznej punkt w1 do studni wodomierzowej
wykonanej zgodnie z projektem z 02.2020. b. Zewnętrzna instalacja i
przyłącze kanalizacji sanitarnej: i. Wg projektu z 02.2020 - wykonanie
odcinków, studni i urządzeń, w tym fragmenty kanalizacji grawitacyjnej od
(istniejącej) studni S3 przy budynku CEOP, do przepompowni ścieków PS (z
zawartymi w niej urządzeniami włącznie), wraz z fragmentem od studni S5.1
do studni S4, a także kanalizacji tłocznej dwuprzewodowej od przepompowni
ścieków PS do studni rozprężnej S13.1. ii. Wg projektu z 05.2012 -
wykonanie odcinków, studni i urządzeń od studni rozprężnej S13.1 do studni
S13 i dalej do granicy działki oraz fragment przyłącza do istniejącej
studni w drodze publicznej. c. Zewnętrzne instalacje i przyłącze
elektroenergetyczne: i. Wg projektu z 02-03.2018 - wykonanie WLZ od
projektowanego złącza ZK-PP przy granicy działki (wg opracowania Enea
Operator) wraz z wykonaniem podłączenia, do wolnostojącego złącza ZK-4R
przy ścianie budynku (wraz z wykonaniem, wyposażeniem i podłączeniem tego
złącza); wykonanie podłączenia istniejącej rozdzielni głównej budynku CEOP
(znajduje się wewnątrz budynku - należy wprowadzić kabel za pomocą
istniejących przepustów podziemnych, na odległość ok. 15 m); wykonanie
projektowanej rozdzielni oświetlenia zewnętrznego SO-ZEW wraz z
doprowadzeniem zasilania, podłączeniem i wyposażeniem jej (wykonać
wewnątrz budynku, w pomieszczeniu rozdzielni elektrycznej - kable
wprowadzić za pomocą istniejących przepustów podziemnych, na odległość ok.
15 m); wykonanie zasilania projektowanej rozdzielni przepompowni ścieków
(trasa wg projektu z 07.2012). ii. Wg projektu z 07.2012 - wykonanie
rozdzielni pompowni (trasa kabla także wg tego projektu), wraz z
wyposażeniem i podłączeniem; podłączenie urządzeń w przepompowni (sama
przepompownia – zgodnie z projektem instalacji sanitarnych z 02.2020).
iii. Wg projektu z 07.2012 - wykonanie oświetlenia zewnętrznego na
odcinkach od E9 do E6, od E15 do E29 oraz od E26 do E38, wraz ze
wszystkimi urządzeniami, studniami itp. występującymi na trasie wg tego
projektu; podłączenie do rozdzielni oświetlenia zewnętrznego w budynku
CEOP - wg projektu z 02-03.2018. iv. Wg projektu z 02-03.2018 - wykonanie
podłączenia oświetlenia zewnętrznego do rozdzielni w budynku CEOP, od
punktu eN5 do punktu eN9; wykonanie fragmentu oświetlenia zewnętrznego na
odcinku od eN5 do eN7. d. Zewnętrzna kanalizacja branży teletechnicznej:
i. Wg projektu z 02.2018 i 08.2012 - wykonanie kanalizacji kablowej
teletechnicznej wraz ze studzienkami teletechnicznymi na odcinku od
budynku CEOP poprzez studzienki eT2, poprzez studnię S1/2 do istniejącej
studni S1/3, a także od studzienki eT2 do studni S2; studnię S1/3 wymienić
na nową studnię typu SK12; nie wykonywać po drodze studzienek S1 i S1/1,
oraz fragmentu kanalizacji kablowej odchodzącej do innych planowanych w
przyszłości budynków. W ramach wykonania kanalizacji należy zastosować
studzienki typu SKR-1. Jeśli znajdują się w miejscu projektowanych
dróg/parkingów/placów – zastosować należy pokrywę klasy D-400. W celu
wykonania całej wykonywanej kanalizacji zastosować rurę HDPe 40/3,7 z
wewnętrzną warstwą poślizgową. W połowie głębokości wykopów umieścić
znaczniki „UWAGA! KABEL ŚWIATŁOWODOWY”. Otwory w wykorzystanych rurach
HDPe oraz niewykorzystaną rurę HDPe należy zabezpieczyć zabezpieczeniem
wodo- i gazoszczelnym. e. Drogi, place, chodniki, utwardzenia terenu: i.
Wykonanie robót ziemnych, krawężników, obrzeży, podbudów, nawierzchni,
schodków terenowych do budynku CEOP, opaski żwirowej wokół budynku CEOP –
zgodnie z projektem, dla obszaru wskazanego na załączniku graficznym nr 8
do SIWZ rys. 1 – jako „Zakres wykonania zagospodarowania docelowego”.
Uwaga – wersja ostateczna planowanego układu nawierzchni powstała po
wykonaniu projektu budynku CEOP z 02.2018, ale należy rozpatrywać
wszystkie opracowania kompleksowo: projekt w wersji pierwotnej z 05.2012
oraz zmieniające go projekty z 10.2012 i właśnie projekt budynku CEOP z
02.2018. Uwaga – drogę pożarową oraz plac po zachodniej stronie budynku –
mimo braku tego na przekrojach konstrukcyjnych – należy obramować
krawężnikami prostymi wystającymi 15x30x100. ii. Wykonanie niwelacji
terenu oraz utwardzenia gruntu płytami drogowymi na podsypce piaskowej,
dla obszaru wskazanego kolorem czerwonym na załączniku graficznym nr 8 do
SIWZ rys. 1 – jako „Utwardzenie terenu płytami drogowymi 3x1,5m”. f.
Ukształtowanie terenu i zieleń: i. Niwelacja i ukształtowanie części
terenu działki nr 28/8 – dla obszaru wskazanego kolorem zielonym na
załączniku graficznym nr 8 do SIWZ rys. 1 na fragmencie oznaczonym jako
„Zakres wykonania zagospodarowania docelowego” – rozbiórka starego płotu,
demontaż płyt betonowych, skucie wylewek betonowych, wyrównanie terenu,
wywóz gruzu i odpadów (płyty drogowe odzyskane w całości i nadające się do
powtórnego wykorzystania – należy złożyć na terenie Zamawiającego w
miejscu przez niego wskazanym), rozbiórka pozostałych elementów
infrastruktury naziemnej z wywozem gruzu do utylizacji, wywóz nadwyżki
urobku ziemnego z niwelacji do utylizacji, obsypanie ziemią urodzajną na
gr. 5 cm, wyrównanie, wykonanie trawnika i zwałowanie. Uwaga – teren
istniejący przyległy do granic zakresu wykonywanego zagospodarowania
terenu – jeśli jest na wyższej rzędnej od wykonanych utwardzeń terenu –
ukształtować w taki sposób, aby woda opadowa nie zalewała wykonanych dróg,
placów, chodników – wykonać naturalne powierzchniowe odwodnienie terenu
zgodnie z poziomami terenów przyległych. ii. Wycinka drzew kolidujących z
planowanymi utwardzeniami terenu oraz z planowanym przejazdem między
działkami 28/8 i 29, na podstawie dokonanego przez Zamawiającego
zgłoszenia wycinki drzew. iii. Wykonanie nasadzeń drzew: grab pospolity
odm. Columnaris 6 szt. i głóg pośredni odm. Paul’s Scarlet 6 szt. – wg
załącznika do decyzji zezwalającej na wycinkę z dnia 27.02.2019
stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ, a także grab pospolity odm. Columnaris
10 szt. – wzdłuż ogrodzenia frontowego; do nasadzeń wykorzystać
egzemplarze drzew o wys. 2-2,5 m oraz obwodzie pnia min. 18-22 cm. g. Mała
architektura: i. Wykonanie przed budynkiem CEOP koszy na śmieci, ławek,
donic, zgodnie z projektem zagospodarowania terenu z 02.2018, a także
wycieraczki zewnętrznej systemowej przed wejściem głównym do budynku –
2x2m, na profilach aluminiowych z wkładami gumowymi. h. Ogrodzenie terenu
i. Częściowa rozbiórka istniejącego ogrodzenia terenu (na granicy działki
28/8 i 29 betonowe, od strony ulicy z blachy trapezowej oraz z siatki na
słupkach stalowych) – w zakresie określonym kolorem błękitnym na
załączniku graficznym nr 8 do SIWZ rys. 1. ii. Wykonanie nowego ogrodzenia
terenu zgodnie z projektem z 05.2012 – w zakresie określonym kolorem
błękitnym na załączniku graficznym nr 8 do SIWZ rys. 1, od strony ulicy –
z jedną różnicą – w miejscu projektowanej przesuwnej bramy 6m należy
wykonać ogrodzenie – Zamawiający rezygnuje z bramy w tej lokalizacji na
tym etapie inwestycji. Uwaga – jeżeli jakikolwiek punkt powyższego opisu
przedmiotu zamówienia jest rozbieżny w stosunku do rozwiązań projektowych
(np. typ rur kanalizacji kablowej itp.), wówczas zapisy te są nadrzędne w
stosunku do dokumentacji projektowej. Należy takie roboty wykonać zgodnie
z zapisami opisu przedmiotu zamówienia, a zmiany nanieść na dokumentację
powykonawczą jako nieistotne w stosunku do zatwierdzonego projektu
budowlanego. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać także wszelkie
niezbędne roboty towarzyszące, w tym wykopy, zabezpieczenia wykopów,
odwodnienie i pompowanie wody gruntowej i opadowej, rury osłonowe,
rozbiórki przeszkód podziemnych i naziemnych, ewentualne zabezpieczenie
istniejącej infrastruktury podziemnej i nadziemnej, zabezpieczenie drzew i
obiektów istniejących, ewentualne przeciski, rozbiórki nawierzchni
istniejących oraz odtworzenie nawierzchni do stanu pierwotnego (nie licząc
nawierzchni będących do wykonania w ramach zamówienia zgodnie z projektem.
Ponadto należy też uwzględnić niezbędne uzgodnienia z gestorami sieci oraz
zarządcą dróg publicznych lub terenów należących do miasta (i ewentualne
koszty z tym związane), w tym w szczególności tymczasowe odcięcie danego
medium, odbiory techniczne z gestorem sieci lub innymi służbami
technicznymi, zajęcie drogi lub wynajęcie terenu miejskiego itp.
Zamawiający informuje, że Wykonawca jest zobligowany dokonać odpowiednich
odbiorów technicznych wykonanych przyłączy i instalacji, ze szczególnym
uwzględnieniem odbiorów przez służby zewnętrzne oraz operatorów
poszczególnych elementów infrastruktury, takie jak ZWiK Szczecin oraz Enea
Operator – zgodnie z przepisami odrębnymi oraz wydanymi warunkami
technicznymi przyłączeń. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pełną obsługę
geodezyjną wykonywanych robót, w tym w szczególności wykonać zgodną z
przepisami odrębnymi (prawo budowlane, prawo geodezyjne) geodezyjną
inwentaryzację powykonawczą wykonywanych przyłączy i instalacji
zewnętrznych oraz elementów zagospodarowania terenu. Uwaga 1: Przedmiot
zamówienia należy wykonać w zakresie i w sposób opisany i przedstawiony w
Projektach Wykonawczych stanowiących załączniki nr 10.1 - 10.4 do SIWZ,
oraz zgodnie z Projektami Budowlanymi stanowiącymi załączniki nr 11.1 -
11.3 do SIWZ. Sposób wykonania i odbioru robót jest opisany w
Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, stanowiących
załącznik nr 12 do SIWZ. Ponadto przedmiot zamówienia jest opisany
pomocniczo w Przedmiarach Robót, stanowiących załącznik nr 13 do SIWZ.
Wymienione załączniki, w przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy
nimi, mają następującą hierarchię ważności (dotyczy także hierarchii jako
załączniki do przyszłej Umowy), od najważniejszego: zał. nr zał. nr 12,
zał. nr 11.1 - 11.3, zał. nr 10.1 - 10.4, zał. nr 13. Każdą stwierdzoną
rozbieżność pomiędzy tymi dokumentami należy zgłosić Zamawiającemu i
uzgodnić właściwy sposób wykonania z projektantem. Zamawiający informuje,
że Wykonawca jest zobligowany roboty branżowe (przyłącza i instalacje
sanitarne i elektryczne) wykonywać z uwzględnieniem wydanych warunków
technicznych przyłączy (zał. nr 14.1 i 14.2 do SIWZ). W przypadku
jakichkolwiek rozbieżności lub braków w Projektach wykonawczych, względem
warunków technicznych, Wykonawca jest zobligowany nieścisłości zgłosić i
wyjaśnić z Zamawiającym oraz odpowiednim branżowo Inspektorem nadzoru.
Zamawiający wyjaśnia, że całość robót budowlanych planowanych do wykonania
w ramach niniejszego postępowania jest opisana złożoną dokumentacją
projektową, która wykonywana była etapowo, często też projekty były
wykonywane jako zamienne, a więc dokonywane były zmiany projektów
wcześniej wykonanych. Całość robót opisanych w Projekcie o nazwie „Polski
Ośrodek Szkoleniowy Ratownictwa Morskiego w Szczecinie” stanowi ogół
zamierzenia inwestycyjnego zaplanowanego na całym terenie przy ul.
Dębogórskiej, należącym do Akademii Morskiej w Szczecinie. Na podstawie
tego projektu Zamawiający uzyskał pierwsze decyzje o pozwoleniu na budowę.
Roboty planowane do wykonania w ramach niniejszego postępowania, opisane
powyżej w Opisie przedmiotu zamówienia, a także oznaczone graficznie w
załączniku nr 8 do SIWZ, stanowią tylko fragment całości i są w dużej
mierze określone kolejnymi dokumentacjami technicznymi (w tym np.
większość zakresu instalacji i przyłączy sanitarnych i elektrycznych).
Kolejne dokumentacje stanowiły podstawy do uzyskania przez Zamawiającego
decyzji zmieniających pierwotne pozwolenie na budowę. W związku z
powyższym załączoną dokumentację projektową należy rozpatrywać
kompleksowo, ze szczególnym uwzględnieniem opracowań najnowszych. W
przypadku braku pewnych informacji w nowszych projektach (np. część dróg i
utwardzeń), roboty należy wykonywać wg dokumentacji pierwotnej, która w
tym zakresie nie ulegała zmianom w trakcie wykonywania projektów
zamiennych. Roboty, pozycje i zakresy objęte zamówieniem zostały
szczegółowo wykazane w Przedmiarach robót (Zał. nr 13 do SIWZ), jednakże
ilości przedstawione w poszczególnych pozycjach Przedmiarów, ze względu na
wynagrodzenie ryczałtowe, mają jedynie charakter pomocniczy/posiłkowy. 4.
Podane przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia ewentualne nazwy
(znaki towarowe) mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu
określenie oczekiwanego standardu, przy czym zamawiający dopuszcza
składanie ofert równoważnych na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy – Prawo
Zamówień Publicznych. II.4) Informacja o
częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 45111291-4
Dodatkowe kody CPV:
45112730-1,
45236000-0,
45112710-5,
45231300-8,
45232000-2,
45231000-5,
45231400-9,
45315300-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie
dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie III.3) Informacje
dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W
TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA
O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie
prowadzone jest w trybie na podstawie art.
ustawy Pzp. IV.9.2)
Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać
uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego
udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
| ||||||||||||||||||
Copyright © 2010 Urząd
Zamówień Publicznych
|