|
Ogłoszenie nr 510216882-N-2020
z dnia 02-11-2020 r.
Akademia Morska w Szczecinie: Roboty budowlane w budynku dawnej sali
sportowej na terenie Akademii Morskiej w Szczecinie przy ul. Willowej 2,
polegające na: 1) dokonaniu rozbiórek elewacji i pokrycia dachu,
przebudowie ścian zewnętrznych i połaci dachowych, 2) montażu elewacji z
płyt warstwowych - w podziale na dwa zadania.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub
programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień
Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 588205-N-2020 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie
Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Akademia Morska w
Szczecinie, Krajowy numer identyfikacyjny 14512900000000,
ul. Wały Chrobrego 1-2,
70-500 Szczecin, woj.
zachodniopomorskie, państwo Polska, tel.
914 809 400, e-mail bzp@am.szczecin.pl,
faks 914 809 575. Adres strony internetowej (url): www.am.szczecin.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: publiczna uczelnia wyższa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Roboty budowlane w
budynku dawnej sali sportowej na terenie Akademii Morskiej w Szczecinie
przy ul. Willowej 2, polegające na: 1) dokonaniu rozbiórek elewacji i
pokrycia dachu, przebudowie ścian zewnętrznych i połaci dachowych, 2)
montażu elewacji z płyt warstwowych - w podziale na dwa zadania.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
AR/262- 08/20
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
1. Przedmiotem
zamówienia są: Roboty budowlane w budynku dawnej sali sportowej na terenie
Akademii Morskiej w Szczecinie przy ul. Willowej 2, polegające na: 1)
dokonaniu rozbiórek elewacji i pokrycia dachu, przebudowie ścian
zewnętrznych i połaci dachowych, 2) montażu elewacji z płyt warstwowych, -
w podziale na 2 zadania. Zadanie nr 1 – Wykonanie robót budowlanych
polegających na robotach rozbiórkowych elewacji i pokrycia dachu,
przebudowie ścian zewnętrznych oraz przebudowie połaci dachowych, wraz z
robotami towarzyszącymi, w budynku dawnej sali sportowej na terenie
Akademii Morskiej w Szczecinie przy ul. Willowej 2. Zadanie nr 2 –
Wykonanie robót budowlanych polegających na montażu elewacji z płyt
warstwowych, wraz z robotami towarzyszącymi, w budynku dawnej sali
sportowej na terenie Akademii Morskiej w Szczecinie przy ul. Willowej 2.
2. Opis przedmiotu zamówienia: 2.1. Zadanie nr 1 Przedmiotem zamówienia
jest wykonanie robót budowlanych w budynku dawnej sali sportowej na
terenie Akademii Morskiej w Szczecinie przy ul. Willowej 2, w ramach
których przebudowie podlegać będą ściany zewnętrzne osłonowe, konstrukcja
stalowa, elewacje, dachy, zgodnie z Dokumentacją techniczną. W
szczególności w ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać wszystkie
poniżej wymienione roboty budowlane, montażowe, rozbiórkowe, demontażowe,
wykończeniowe i towarzyszące wraz z transportem poziomym i pionowym na
budowę i w obrębie placu budowy oraz wywiezieniem do utylizacji
gruzu/śmieci/odpadów: a) Roboty rozbiórkowe połaci dachowych oraz
odwodnienia, obróbek blacharskich i innych, zgodnie z Inwentaryzacją oraz
Projektem wykonawczym. b) Roboty rozbiórkowe okładzin elewacyjnych z
blachy wraz z obróbkami, parapetami i innymi elementami występującymi na
elewacjach. c) Demontaż stolarki okiennej i naświetli w części wysokiej
budynku (sala sportowa). d) Częściowe roboty rozbiórkowe oraz roboty
konstrukcyjne (elementy murowane, żelbetowe oraz stalowe) związane z
przebudową wszystkich ścian zewnętrznych w budynku, w tym w szczególności
zamurowanie i zmniejszenie otworów, powiększenie otworów, przesunięcie
otworów, wykonanie nowych otworów, częściowe rozebranie ścian oraz
częściowe domurowanie ścian – zgodnie z Projektem wykonawczym. e)
Wzmocnienie stalowej konstrukcji dachu części niższej obiektu (zaplecze),
zgodnie z Projektem wykonawczym branży konstrukcyjnej. f) Oczyszczenie i
pomalowanie farbami zabezpieczającymi przeciwpożarowo do odporności
zgodnej z Projektem wykonawczym, części konstrukcji stalowej budynku –
słupy części wysokiej, na wysokości od 7 m. g) Oczyszczenie i pomalowanie
farbami antykorozyjnymi wierzchu blachy trapezowej na dachu, po jej
odkryciu – na potrzeby obliczenia ceny ryczałtowej należy przyjąć, że nie
więcej niż 10% powierzchni oczyszczone zostanie poprzez piaskowanie,
pozostała część dachu – poprzez odtłuszczenie i oczyszczenie. W przypadku
konieczności zwiększenia zakresu piaskowania powyżej 10% powierzchni
dachu, stanowić to będzie podstawę do rozszerzenia zakresu zamówienia i
zmiany wartości ponad ustaloną cenę ryczałtową. h) Docieplenie i
zaizolowanie połaci dachowych budynku i attyk od wewnątrz wraz z
elementami odwodnienia dachu i instalacją odgromową znajdującą się na
dachu oraz obróbkami blacharskimi dachu i szczytu attyk, a także z
płotkami (żaluzjami) maskującymi centrale wentylacyjne na dachu. i)
Wykonanie rur spustowych wewnętrznych doprowadzonych do poziomu ok. 0,5 m
nad posadzkę. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać także wszelkie
niezbędne roboty towarzyszące, w tym roboty zabezpieczające odpowiednie
warunki BHP, wprowadzenie niezbędnych środków bezpieczeństwa
umożliwiających bezpieczną pracę, wykonanie ogrodzenia placu budowy i
innych niezbędnych środków zabezpieczających przed dostępem osób trzecich,
wykonanie szczelnego zabezpieczenia przed uszkodzeniami i zabrudzeniami
urządzeń węzła cieplnego, demontaż i ponowny montaż ewentualnych elementów
utrudniających dostęp, usunięcie z budynku i wywóz do utylizacji gruzu,
śmieci i materiałów z rozbiórki i demontażu (chyba, że Zamawiający
zdecyduje pozostawić sobie do własnego użytku wybrane, zdemontowane
elementy), roboty porządkowe, tymczasowe zabezpieczenia ewentualnych
drzew, hydrantów i innych elementów narażonych na uszkodzenie w trakcie
prowadzonych robót lub transportów. W ramach wynagrodzenia ryczałtowego
Wykonawca musi ująć także wszelkie spodziewane przez niego koszty
dodatkowe, takie jak m.in. koszty uzgodnień administracyjnych, koszty
dzierżaw, najmów lub zajęć terenu, koszty służby BHP, koszty rusztowań,
podnośników i innego sprzętu specjalistycznego. Zamawiający informuje, iż
teren przylegający do budynku Sali sportowej od północy jest działką
miejską, której zarządcą jest ZDITM, natomiast teren sąsiadujący z działką
Zamawiającego od zachodu – działką prywatną nienależącą do Zamawiającego.
Ewentualne koszty zajęcia lub wynajmu terenu pod rusztowania itp. należy
uwzględnić w ryczałtowej cenie oferty. Pomiędzy budynkiem sali a granicą
od strony zachodniej znajduje się pas nieużytkowanego terenu, pozwalający
na postawienie rusztowań bez konieczności wynajmowania terenu pod nie. Po
zakończeniu wykonywania przedmiotu umowy należy dostarczyć Zamawiającemu
dokumentację powykonawczą, składającą się z niezbędnych rysunków z
projektu technicznego z naniesionymi ewentualnymi zmianami powykonawczymi,
oświadczeń, protokołów prób i sprawdzeń, pomiarów elektrycznych, kart
utylizacji materiałów pozyskanych w trakcie rozbiórki (w tym m.in. kart
utylizacji gruzu, złomu metalowego, gumy, plastiku, szkła, drewna i
ewentualnych innych materiałów rozbiórkowych) i innych niezbędnych
dokumentów, składających się na dokumentację powykonawczą, wymaganą
zgodnie z ustawą Prawo budowlane. Zaleca się wykonanie wizji lokalnej, w
celu dokładnego określenia zakresu robót, a także specyfiki placu budowy i
działki Zamawiającego oraz działek sąsiednich. Uwaga: Przedmiot zamówienia
należy wykonać w zakresie opisanym w powyższym Opisie przedmiotu
zamówienia. Dokładne ilości robót oraz zakres i sposób ich wykonania
wynikają z Projektu Wykonawczego oraz Inwentaryzacji budowlanej i
ekspertyzy technicznej, stanowiących Załączniki nr 9 i 10 do SIWZ. Sposób
wykonania i odbioru robót jest opisany w Specyfikacji technicznej
wykonania i odbioru robót, stanowiącej Załącznik nr 11 do SIWZ. Roboty
budowlane należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym Projektem budowlanym
(stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ) i decyzją o pozwoleniu na budowę.
Ponadto przedmiot zamówienia jest opisany pomocniczo w Przedmiarze Robót,
stanowiącym Załącznik nr 12.1 do SIWZ, jednakże ilości przedstawione w
poszczególnych pozycjach Przedmiaru robót, ze względu na wynagrodzenie
ryczałtowe, mają jedynie charakter pomocniczy/posiłkowy. Oznacza to, że
wykonanie wszystkich robót budowlanych, rozbiórkowych, demontażowych,
instalacyjnych oraz montażowych – nawet jeśli elementy te nie zostały
ujawnione w projekcie wykonawczym, budowlanym, inwentaryzacji budowlanej
lub przedmiarze robót – wchodzi w zakres zamówienia. Zamawiający zaleca
odbycie wizji lokalnej przed złożeniem Oferty. Zamawiający udostępni
obiekt Oferentom – w razie potrzeby – więcej niż jednokrotnie.
Niedokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę przed złożeniem Oferty nie
będzie czynnikiem uzasadniającym ewentualne nieujęcie przez niego robót w
wycenie i nie będzie podstawą do jakichkolwiek roszczeń względem
Zamawiającego. Zamawiający informuje także, że niniejsze postępowanie
przetargowe jest drugim z kolei na ten sam zakres robót (oprócz podziału
na 2 zadania i niewielkich korekt ilościowych). Poprzednie postępowanie
zostało unieważnione, a w jego trakcie napłynęły do Zamawiającego pytania,
na które Zamawiający udzielił odpowiedzi, mogących mieć wpływ na cenę
oferty oraz sposób wykonania robót w ramach niniejszego Zamówienia. W
związku z tym Zamawiający udostępnił pytania i odpowiedzi z poprzedniego
przetargu w ramach dokumentacji przetargowej do niniejszego zamówienia –
Załącznik nr 13 do SIWZ. Wymienione wyżej załączniki, w przypadku
jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy nimi, mają następującą hierarchię
ważności (dotyczy także hierarchii jako załączniki do przyszłej Umowy), od
najważniejszego: zał. nr 8, 9, 11, 10, 12.1, 13. Każdą stwierdzoną
rozbieżność pomiędzy tymi dokumentami należy zgłosić Zamawiającemu i
uzgodnić właściwy sposób wykonania z Inspektorem nadzoru oraz
Zamawiającym. 2.2. Zadanie nr 2 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie
robót budowlanych w budynku dawnej sali sportowej na terenie Akademii
Morskiej w Szczecinie przy ul. Willowej 2, w ramach których wykonane
zostanie wykończenie i docieplenie elewacji budynku, zgodnie z
Dokumentacją techniczną. W szczególności w ramach przedmiotu zamówienia
należy wykonać wszystkie poniżej wymienione roboty budowlane, montażowe,
rozbiórkowe, demontażowe, wykończeniowe i towarzyszące wraz z transportem
poziomym i pionowym na budowę i w obrębie placu budowy oraz wywiezieniem
do utylizacji gruzu/śmieci/odpadów: a) Wykonanie pokrycia elewacji budynku
wraz podkonstrukcjami, z wycięciem otworów drzwiowych i okiennych, z
instalacją odgromową i innymi elementami występującymi na elewacjach, BEZ
obróbek blacharskich krawędzi płyt w ościeżach okiennych i drzwiowych.
Uwaga – docieplenie i izolowanie ścian fundamentowych poniżej poziomu
profilu startowego oraz wykonanie uziomu otokowego nie wchodzi w zakres
Przedmiotu zamówienia. b) Montaż tymczasowych drzwi zewnętrznych i bramy
rozwiernej – w miejscu projektowanej stolarki drzwiowej zewnętrznej oraz
bramy – dopuszczalny dowolny wyrób zabezpieczający budynek w fazie budowy,
pod warunkiem wykonania drzwi co najmniej z płyt drewnopochodnych (np.
sklejka lub OSB) na ramie drewnianej i z zasuwą na kłódkę oraz wykonania
poszycia tymczasowej bramy z blachy i zamontowania w niej zasuwy
zabezpieczanej kłódką. c) Zabezpieczenie wszystkich otworów okiennych
plandekami z PCV o gramaturze min. 250 g/m2, rozpiętymi na ramach z
krawędziaków drewnianych mocowanych w sposób trwały i stabilny do ościeży
okiennych. Uwaga – w związku z nakładającymi się terminami wykonania
zakresów Zadań nr 1 i 2 niniejszego zamówienia, zamówienia płyt
warstwowych należy dokonać na podstawie możliwych do dokonania pomiarów z
natury oraz z projektu wykonawczego. Przebudowa ścian zewnętrznych i
związane z tym wykonywanie otworów okiennych i drzwiowych będzie dopiero
trwało, w związku z czym nie jest możliwe dokonanie pomiarów po wykonaniu
przeróbek ścian zewnętrznych (z uwagi na krótki termin). Płyty należy w
związku z powyższym zamówić z odpowiednim zapasem i na budowie dokonać
regulacji wymiarowej (dociąć płyty). Należy mieć na uwadze, że budynek
jest obiektem istniejącym, podlegającym przebudowie, w związku z czym
należy brać pod uwagę możliwości występowania odchyłek wymiarowych, które
należy zweryfikować z natury. W ramach przedmiotu zamówienia należy
wykonać także wszelkie niezbędne roboty towarzyszące, w tym roboty
zabezpieczające odpowiednie warunki BHP, wprowadzenie niezbędnych środków
bezpieczeństwa umożliwiających bezpieczną pracę, wykonanie ogrodzenia
placu budowy i innych niezbędnych środków zabezpieczających przed dostępem
osób trzecich, demontaż i ponowny montaż ewentualnych elementów
utrudniających dostęp, usunięcie z budynku i wywóz do utylizacji gruzu,
śmieci i materiałów z rozbiórki i demontażu (chyba, że Zamawiający
zdecyduje pozostawić sobie do własnego użytku wybrane, zdemontowane
elementy), roboty porządkowe. W ramach wynagrodzenia ryczałtowego
Wykonawca musi ująć także wszelkie spodziewane przez niego koszty
dodatkowe, takie jak m.in. koszty uzgodnień administracyjnych, koszty
dzierżaw, najmów lub zajęć terenu, koszty służby BHP, koszty rusztowań,
podnośników i innego sprzętu specjalistycznego. Zamawiający informuje, iż
teren przylegający do budynku Sali sportowej od północy jest działką
miejską, której zarządcą jest ZDITM, natomiast teren sąsiadujący z działką
Zamawiającego od zachodu – działką prywatną nienależącą do Zamawiającego.
Ewentualne koszty zajęcia lub wynajmu terenu pod rusztowania itp. należy
uwzględnić w ryczałtowej cenie oferty. Pomiędzy budynkiem sali a granicą
od strony zachodniej znajduje się pas nieużytkowanego terenu, pozwalający
na postawienie rusztowań bez konieczności wynajmowania terenu pod nie. Po
zakończeniu wykonywania przedmiotu umowy należy dostarczyć Zamawiającemu
dokumentację powykonawczą, składającą się z niezbędnych rysunków z
projektu technicznego z naniesionymi ewentualnymi zmianami powykonawczymi,
oświadczeń, protokołów prób i sprawdzeń, pomiarów elektrycznych, kart
utylizacji materiałów pozyskanych w trakcie rozbiórki (w tym m.in. kart
utylizacji gruzu, złomu metalowego, gumy, plastiku, szkła, drewna i
ewentualnych innych materiałów rozbiórkowych) i innych niezbędnych
dokumentów, składających się na dokumentację powykonawczą, wymaganą
zgodnie z ustawą Prawo budowlane. Zaleca się wykonanie wizji lokalnej, w
celu dokładnego określenia zakresu robót, a także specyfiki placu budowy i
działki Zamawiającego oraz działek sąsiednich. Uwaga: Przedmiot zamówienia
należy wykonać w zakresie opisanym w powyższym Opisie przedmiotu
zamówienia. Dokładne ilości robót oraz zakres i sposób ich wykonania
wynikają z Projektu Wykonawczego oraz Inwentaryzacji budowlanej i
ekspertyzy technicznej, stanowiących Załączniki nr 9 i 10 do SIWZ. Sposób
wykonania i odbioru robót jest opisany w Specyfikacji technicznej
wykonania i odbioru robót, stanowiącej Załącznik nr 11 do SIWZ. Roboty
budowlane należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym Projektem budowlanym
(stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ) i decyzją o pozwoleniu na budowę.
Ponadto przedmiot zamówienia jest opisany pomocniczo w Przedmiarze Robót,
stanowiącym Załącznik nr 12.2 do SIWZ, jednakże ilości przedstawione w
poszczególnych pozycjach Przedmiaru robót, ze względu na wynagrodzenie
ryczałtowe, mają jedynie charakter pomocniczy/posiłkowy. Oznacza to, że
wykonanie wszystkich robót budowlanych, rozbiórkowych, demontażowych,
instalacyjnych oraz montażowych – nawet jeśli elementy te nie zostały
ujawnione w projekcie wykonawczym, budowlanym, inwentaryzacji budowlanej
lub przedmiarze robót – wchodzi w zakres zamówienia. Zamawiający zaleca
odbycie wizji lokalnej przed złożeniem Oferty. Zamawiający udostępni
obiekt Oferentom – w razie potrzeby – więcej niż jednokrotnie.
Niedokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę przed złożeniem Oferty nie
będzie czynnikiem uzasadniającym ewentualne nieujęcie przez niego robót w
wycenie i nie będzie podstawą do jakichkolwiek roszczeń względem
Zamawiającego. Zamawiający informuje także, że niniejsze postępowanie
przetargowe jest drugim z kolei na ten sam zakres robót (oprócz podziału
na 2 zadania i niewielkich korekt ilościowych). Poprzednie postępowanie
zostało unieważnione, a w jego trakcie napłynęły do Zamawiającego pytania,
na które Zamawiający udzielił odpowiedzi, mogących mieć wpływ na cenę
oferty oraz sposób wykonania robót w ramach niniejszego Zamówienia. W
związku z tym Zamawiający udostępnił pytania i odpowiedzi z poprzedniego
przetargu w ramach dokumentacji przetargowej do niniejszego zamówienia –
Załącznik nr 13 do SIWZ. Wymienione wyżej załączniki, w przypadku
jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy nimi, mają następującą hierarchię
ważności (dotyczy także hierarchii jako załączniki do przyszłej Umowy), od
najważniejszego: zał. nr 8, 9, 11, 10, 12.2, 13. Każdą stwierdzoną
rozbieżność pomiędzy tymi dokumentami należy zgłosić Zamawiającemu i
uzgodnić właściwy sposób wykonania z Inspektorem nadzoru oraz
Zamawiającym. 3. Podane przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia
ewentualne nazwy (znaki towarowe) mają charakter przykładowy, a ich
wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym
zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych na podstawie art. 30
ust. 5 ustawy – Prawo Zamówień Publicznych. 4. Zamawiający informuje, że
istnieje możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej na miejscu. Wykonawcy,
którzy są zainteresowani przeprowadzeniem ww. wizji lokalnej w celu
zapoznania się z obiektem, zobowiązani są zgłosić chęć uczestniczenia w
wizji lokalnej do Działu Inwestycji i Rozwoju w formie pisemnej, lub
faksowej (nr faksu 91 4809 748), lub za pośrednictwem poczty mail na
adres: ar@am.szczecin.pl do dnia 28.09.2020 r. godz. 12.00. O terminie
przeprowadzenia wizji lokalnej Wykonawcy chętni do udziału w niej zostaną
poinformowani pisemnie, faksem lub e-mailem. 5. Zamawiający wymaga
zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę
osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) Zadanie nr 1 - Wykonywanie pokrycia dachu 2) Zadanie nr 2 - Wykonywanie
robót elewacyjnych II.4) Informacja o częściach
zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: tak II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45442190-5,
45442200-9,
45261210-9,
45261213-0,
45261100-5,
45262410-8,
45262521-9,
45262310-7,
45262311-4,
45111300-1,
45262100-2,
45443000-4,
45262650-2,
45262100-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie
dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie III.3) Informacje
dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W
TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA
O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie
prowadzone jest w trybie na podstawie art.
ustawy Pzp. IV.9.2)
Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać
uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego
udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
| ||||||||||||||||||||||
Copyright © 2010 Urząd
Zamówień Publicznych
|