IV.1) OPIS IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg
nieograniczony IV.1.2) Zamawiający
żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wymagane wadium określono w
stosunku do wartości zamówienia i wynosi 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy
złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących
formach: 1) pieniądzu na konto Zamawiającego: 16 1240 1864 1111 0000 2205 5615 z
dopiskiem na przelewie: Wadium do przetargu nr AR/272-07/17 na Przebudowa
budynku dawnej kuźni przy ul. Willowej 2, 2) poręczeń bankowych lub poręczeń
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancji bankowych; 4) gwarancji
ubezpieczeniowych; 5) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.
6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116,
poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3. Wadium
wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium w formie
pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania
ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca
dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed
upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wniesione w formie innej niż
pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego)
przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy PZP. 6. W przypadku,
gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji
ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie
wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające
oświadczenie, że zapłaci całą kwotę wadium w przypadku zaistnienia okoliczności,
o którym mowa w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na
poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje
na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia
ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert
w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty
wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej
dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana
liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje
z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy
ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy
ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba
uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie
dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której
będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze
złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert
w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony
internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą
przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości,
wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać,
które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować
(minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego,
rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w
aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji
elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych
postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji
elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2)
Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Gwarancja |
25,00 |
kara
umowna |
15,00 |
IV.2.3)
Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog
konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1)
Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji
na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat
etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub
informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców,
którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby
rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów
dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące
minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert
wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja
elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w
licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji
elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie
minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o
liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy,
którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego
etapu:
Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści
zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy,
albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia
należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres,
charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.
Wzór umowy stanowi załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. 2. Zamawiający informuje,
że przewiduje możliwości zmiany umowy. Zmiany zawartej umowy mogą nastąpić w
formie aneksu w następujących przypadkach: 1) gdy ulegnie zmianie stan prawny w
zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany
sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 2) gdy wystąpią okoliczności
skutkujące potrzebą zmiany terminu realizacji zamówienia takie jak: a) zmiana
stanu prawnego w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje
konieczność zmiany terminu, b) konieczność wykonania robót dodatkowych, c) brak
dostępu do miejsc, w których przewidziano prowadzenie prac z przyczyn
niezależnych od Wykonawcy, d) przeszkody o obiektywnym charakterze (zdarzenia
nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a więc mieszczące się w
zakresie pojęciowym tzw. siły wyższej) i inne zdarzenia, których przyczyny nie
leżą po żadnej ze stron umowy, takie jak: nadzwyczajne zjawiska przyrody (między
innymi trzęsienia ziemi, powodzie, huragany), zdarzenia wywołane przez
człowieka, np. działania wojenne czy gwałtowne rozruchy oraz akty władzy
publicznej (fait du prince), którym należy się podporządkować, a także inne
niemożliwe do przewidzenia przyczyny techniczne, 3) zmiany numeru rachunku
bankowego Wykonawcy, 4) zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 wzoru
umowy związane z koniecznością rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania części
zamówienia o wartość wynikającą z kosztorysu będącego załącznikiem nr 6 do
umowy. 3. Strony dopuszczają możliwość zmian w zakresie osoby zdolnej do
wykonania przedmiotu umowy na zasadach określonych w § 5 ust. 3-5 umowy bez
konieczności sporządzania aneksu. 4. Strony dopuszczają możliwość zmian
redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych
ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu. 5. W
przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT umowa nie ulegnie zmianie w
zakresie wysokości ceny brutto. IV.6) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania
informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu: Data:
2017-09-05,
godzina:
10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na
pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub
wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu
składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie
postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu
zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu
przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: 1.
Otwarcie ofert nastąpi 05.09.2017 r. w siedzibie Zamawiającego w Dziale
Inwestycji i Rozwoju o godz. 11.00. Wszelkie zmiany terminów dokonane przez
Zamawiającego do czasu składania ofert wymagają od Wykonawcy aktualizacji
zapisów rozdziału XIV SIWZ. 2. Przed podpisaniem umowy, w terminie wyznaczonym
przez Zamawiającego, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu ważną polisę OC Wykonawcy
na cały okres realizacji zamówienia. Przedkładana polisa musi potwierdzać
ubezpieczenie Wykonawcy z tytułu odpowiedzialności cywilnej deliktowej i
kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie
mniejszą, niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100), w tym
limit dla jednego zdarzenia (wypadku) nie mniejszy, niż 500 000,00 zł (słownie:
pięćset tysięcy złotych 00/100) z zastrzeżeniem, że udział własny (franszyza) w
szkodzie nie więcej niż 1 000,00 zł (jeden tysiąc złotych 00/100). 3. Przed
podpisaniem umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Wykonawca
przedłoży kosztorys ofertowy, zgodnie z wymogami SIWZ 4. Przed podpisaniem
umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Wykonawca przedłoży
Harmonogram Realizacji Robót uwzględniający wymogi Zamawiającego, co do terminów
i zakresu wykonywania robót. 5. Wykonawca zobowiązuje się do wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy (najpóźniej w dniu podpisania umowy) w
wysokości 10 % ceny ofertowej brutto.