Szczecin: Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania - Remont wraz z przebudową sali gimnastycznej Akademii Morskiej w Szczecinie przy ulicy Willowej 2-4 (nr działek: 4/10 obr. 3018 Nad Odrą 18)
Numer ogłoszenia: 29032 - 2014; data zamieszczenia: 24.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Akademia Morska w Szczecinie , ul. Wały Chrobrego 1/2, 70-500 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4809400, faks 91 4809575.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania - Remont wraz z przebudową sali gimnastycznej Akademii Morskiej w Szczecinie przy ulicy Willowej 2-4 (nr działek: 4/10 obr. 3018 Nad Odrą 18).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest: 1)Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania - Remont wraz z przebudową sali gimnastycznej Akademii Morskiej w Szczecinie przy ulicy Willowej 2-4 (nr działek: 4/10 obr. 3018 Nad Odrą 18),2)uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę na roboty budowlane objęte dokumentacją projektową, o której mowa w pkt. 1),3)nadzór autorski przy robotach budowlanych prowadzonych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt. 1). 2.Przedmiot zamówienia o którym mowa w ust. 1 należy wykonać zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.3.Przedmiot zamówienia określono poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych oraz standardów.4.Dokumentację projektową należy wykonać w zakresie zgodnym z :1)Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 ze zm.),2)Rozporządzeniem Ministerstwa Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. ( Dz. U. 2004 r. z Nr 130, poz. 1389).6.Dokumentacja projektowa winna spełniać wymagania ustawy P.z.p. ze szczególnym uwzględnieniem przepisów art. 29 i nast., tj. Wykonawca obowiązany jest przygotować dokumentację projektowo - kosztorysową dla zadania: Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania - Remont wraz z przebudową sali gimnastycznej Akademii Morskiej w Szczecinie przy ulicy Willowej 2-4 (nr działek: 4/10 obr. 3018 Nad Odrą 18) - w sposób zapewniający Zamawiającemu prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych na podstawie przedmiotowego projektu. Dokumentacja projektowa winna być sporządzona:1)w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty;2)w sposób nie utrudniający uczciwej konkurencji - w szczególności nie może wskazywać na znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny;3)za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy wykonawca winien uwzględnić w kolejności:-europejskie aprobaty techniczne;-wspólne specyfikacje techniczne;-normy międzynarodowe;-inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne;W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa powyżej, uwzględnia się w kolejności:-Polskie Normy,-polskie aprobaty techniczne;-polskie specyfikacje techniczne.Wykonawca - Projektant opracowując przedmiot zamówienia i opisując go za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia (o których mowa powyżej) obowiązany jest wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (wskazując parametry) na podstawie których równoważność będzie oceniana.Wykonawca, który w toku postępowania prowadzonego na podstawie opracowanej dokumentacji projektowo - kosztorysowej powoła się na rozwiązania równoważne opisywanym w tej dokumentacji, będzie obowiązany wykazać , że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.4)Zamawiający zobowiązuje wykonawcę dokumentacji do zoptymalizowania projektu pod względem zastosowanych rozwiązań materiałowo - konstrukcyjnych, kosztów wykonania inwestycji i jej późniejszych kosztów eksploatacji. 7.Nadzór autorski nad robotami objętymi wykonaną dokumentacją projektowo-kosztorysową winien w szczególności uwzględniać:1)minimum 5 wizyt na budowie; 2)koszty dojazdów, noclegów, delegacji itp.; 3)wykonanie na pisemne polecenie Zamawiającego aktualizacji kosztorysów inwestorskich lub zmiany w dokumentacji projektowej, 8.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera zał. nr 8 do SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7, 71.22.00.00-6, 71.24.40.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 75.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wymagane wadium określono w stosunku do wartości zamówienia i wynosi 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych 00/100).2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu na konto Zamawiającego: 16 1240 1864 1111 0000 2205 5615 z dopiskiem na przelewie: Wadium w przetargu nr AR/6/01/2014 - sala gimnastyczna. 2)poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3)gwarancji bankowych; 4)gwarancji ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).3.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4.W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed upływem terminu składania ofert.5.Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy PZP.6.W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające oświadczenie, że zapłaci całą kwotę wadium w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Wzór umowy stanowi zał. nr 7 do niniejszej SIWZ.2.Zamawiający informuje, że przewiduje możliwości zmiany umowy. Zmiany zawartej umowy mogą nastąpić w formie aneksu w następujących przypadkach:1)ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę,2)wystąpią okoliczności skutkujące potrzebą zmiany terminu realizacji zamówienia takie jak:a)zmiana stanu prawnego w zakresie objętym zamówieniem, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę b)ponadprzeciętny czas trwania procedur uzgodnień administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania, co nie wynika z winy Wykonawcy.Za przeciętny czas trwania procedur administracyjnych Zamawiający rozumie czas obligatoryjnie przewidziany przez wszelkie instytucje (urzędy) na wydanie niezbędnych opinii, decyzji, uzgodnień z uwzględnieniem procedur nieprzewidzianych pobocznych, które mogą wyniknąć w trakcie trwanie procedur administracyjnych,c)konieczność wykonania robót dodatkowych,d)wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze (zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a więc mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. siły wyższej) i inne zdarzenia, których przyczyny nie leżą po żadnej ze stron umowy, takie jak: nadzwyczajne zjawiska przyrody (między innymi trzęsienia ziemi, powodzie, huragany), zdarzenia wywołane przez człowieka, np. działania wojenne czy gwałtowne rozruchy oraz akty władzy publicznej (fait du prince), którym należy się podporządkować,e)w przypadku konieczności uzyskania decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego lub przygotowania ekspertyzy p.poż. i konieczności jej uzgodnienia ze Strażą Pożarną za zgodą Zamawiającego, f)opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać innemu Wykonawcy, Podmiotowi działającemu za zgodą Zamawiającego,g)gdy właściwy organ administracji nie wyda niezbędnych decyzji w zakresie objętym zamówieniem w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku o wydanie każdej z tych decyzji.3)gdy są korzystne dla Zamawiającego.3.Strony dopuszczają możliwość zmian w zakresie osoby zdolnej do wykonania przedmiotu umowy na zasadach określonych w § 4 ust 7-10 wzoru umowy bez konieczności sporządzania aneksu.4.Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.am.szczecin.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Akademia Morska w Szczecinie, Dział Inwestycji i Rozwoju, ul. Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.02.2014 godzina 10:30, miejsce: Akademia Morska w Szczecinie, Dział Inwestycji i Rozwoju, ul. Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Nr zamówienia nadany przez Zamawiającego: AR/6/01/2014.2.Otwarcie ofert nastąpi 10.02.2014 r. w siedzibie Zamawiającego w Dziale Inwestycji i Rozwoju o godz. 11.00. Wszelkie zmiany terminów dokonane przez Zamawiającego do czasu składania ofert wymagają od Wykonawcy aktualizacji zapisów rozdziału XIV SIWZ.3.Przed podpisaniem umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu ważną polisę. Przedkładana polisa musi potwierdzać ubezpieczenie Wykonawcy z tytułu odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych), w tym limit dla jednego zdarzenia (wypadku) nie mniejszy niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) z zastrzeżeniem, że udział własny (franszyza) w szkodzie nie większy niż 1 000 zł (jeden tysiąc złotych).4.Wykonawca przed podpisaniem umowy w terminie uzgodnionym przez Zamawiającego winien przekazać do siedziby Zamawiającego - Działu Inwestycji i Rozwoju harmonogram realizacji umowy.5.Wykonawca przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (najpóźniej w dniu podpisania umowy) w wysokości 10 % ceny ofertowej brutto.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie