Szczecin: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla kadry kierowniczej Akademii Morskiej w Szczecinie w zakresie kontroli zarządczej w ramach Projektu pt. NAUKA - Nowoczesna Administracja Uczelni oraz Kadra Akademicka współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Numer ogłoszenia: 67141 - 2014; data zamieszczenia: 28.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Akademia Morska w Szczecinie , ul. Wały Chrobrego 1/2, 70-500 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4809400, faks 91 4809575.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla kadry kierowniczej Akademii Morskiej w Szczecinie w zakresie kontroli zarządczej w ramach Projektu pt. NAUKA - Nowoczesna Administracja Uczelni oraz Kadra Akademicka współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania i przeprowadzenia 2 szkoleń dla kadry kierowniczej Akademii Morskiej w Szczecinie w zakresie kontroli zarządczej, o której mowa w ustawie o finansach publicznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1a do SIWZ.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.53.20.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wymagane wadium określono w stosunku do wartości zamówienia i wynosi 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc zł 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu na konto Zamawiającego: 16 1240 1864 1111 0000 2205 5615 z dopiskiem na przelewie: Wadium do przetargu nr BZP/RK/1/2014 na usługę przygotowania i przeprowadzenia szkoleń dla kadry kierowniczej Akademii Morskiej w Szczecinie w zakresie kontroli zarządczej, 2) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancji bankowych; 4) gwarancji ubezpieczeniowych; 5) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy PZP. 6. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykaz wykonanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; zawierający co najmniej 6 szkoleń z kontroli zarządczej, o której mowa w ustawie o finansach publicznych, w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Wykaz należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Z wykazu musi wynikać, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować minimum 2 trenerami, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym jeden trener na zastępstwo, z których każdy posiada następujące kwalifikacje i doświadczenie: - wykształcenie wyższe oraz - minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe w obszarze tematycznym szkolenia, które będzie przeprowadzał, tj. w obszarze kontroli zarządczej, o której mowa w ustawie o finansach publicznych, poprzez wdrażanie lub koordynowanie procesów systemu kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych oraz przeprowadzenie minimum 2 szkoleń o łącznej liczbie minimum 20 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna = 45 minut) z tematu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz - doświadczenie w wykorzystywaniu narzędzi multimedialnych do prowadzenia szkoleń; w tym obsługa komputera z wykorzystaniem informatycznych programów do prezentacji; lub - wykształcenie wyższe oraz - przeprowadzenie minimum 10 szkoleń o łącznej liczbie minimum 100 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna = 45 minut) w obszarach tematycznych: zarządzanie lub podobne oraz przeprowadzenie minimum 4 szkoleń o łącznej liczbie minimum 40 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna = 45 minut) z tematu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz - doświadczenie w wykorzystywaniu narzędzi multimedialnych do prowadzenia szkoleń; w tym obsługa komputera z wykorzystaniem informatycznych programów do prezentacji; W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Wykaz osób należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dokument określający obroty w ostatnim roku obrotowym nie niższe niż równowartość 30 000,00 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiany zawartej umowy mogą nastąpić w przypadku, gdy: 1) ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 2) wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze (zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia a więc mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. siły wyższej, np. pogoda uniemożliwiająca wykonywanie umowy) i inne zdarzenia, których przyczyny nie leżą po żadnej ze stron umowy. Strony mają prawo do skorygowania uzgodnionych zobowiązań i przesunąć termin realizacji maksymalnie o czas trwania siły wyższej lub tego zdarzenia. Strony zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania się nawzajem o wystąpieniu ww. przeszkód; 3) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze Specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia; 4) są korzystne dla Zamawiającego. 2. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę wykładowcy wskazanego w ofercie do przeprowadzenia szkolenia na wykładowcę, o kwalifikacjach i doświadczeniu tożsamym lub wyższym, jedynie po uzyskaniu przez Wykonawcę pisemnej zgody Zamawiającego i w okolicznościach, na które Wykonawca nie miał wpływu. 4. Zamawiający dopuszcza zmianę wykładowcy w razie zaistnienia okoliczności, o których mowa w § 2 ust. 11 umowy. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wskazanych w umowie innych niż wykładowcy przedstawicieli Wykonawcy lub przedstawicieli Zamawiającego z przyczyn niezależnych odpowiednio od Wykonawcy lub Zamawiającego. 6. Zamawiający przewiduje możliwość skrócenia terminu realizacji umowy, jeżeli wystąpią okoliczności określone w § 10 ust. 10 umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zamowienia-publiczne.am.szczecin.pl/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Akademia Morska w Szczecinie ul. Wały Chrobrego 1-2 70-500 Szczecin Dział Zamówień Publicznych.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.04.2014 godzina 09:30, miejsce: Akademia Morska w Szczecinie ul. Wały Chrobrego 1-2 70-500 Szczecin Kancelaria, pok. 73a.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest finansowane w ramach projektu NAUKA - Nowoczesna Administracja Uczelni oraz Kadra Akademicka. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa nr POKL.04.01.01-00-023/11-00.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie